SCROLL
Zakres: kampania 360 OOH social media koncepcja kreatywna produkcje graficzne

„Czegoś Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał” mówi polskie przysłowie. Ale czas na zmianę podejścia! Po raz kolejny, tym razem z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie, promowaliśmy ideę LIFELONG LEARNING, czyli uczenia się przez całe życie. Cel szczytny, grupa docelowa – marketingowo bardzo ciekawa! Wiemy, jak skutecznie trafić z przekazem do odbiorców w wieku 45-55 lat i zmieniać ich nastawienie na proaktywne.

Zaprojektowaliśmy kampanię na bazie wcześniejszych działań WUP w Krakowie, skupiając się na jej wyróżnieniu w sferze linii kreatywnej. „Każdy dzień to okazja do uczenia się”. Prosta a często pomijana prawda stała się podstawą komunikacji, a paleta intensywnych fioletów silnym wyróżnikiem z mediowego chaosu. Przeszliśmy do precyzyjnego zaplanowania emisji dostosowanej do przyzwyczajeń mieszkańców Małopolski. Mediaplan zakładał synergię kanałów: dotarcie w bezpośrednich punktach styku w miejskiej przestrzeni, w internecie oraz radiu.

Cudzysłów

Jak głosiliśmy w kampanii: w Małopolsce aż 2 razy więcej dorosłych względem średniej krajowej korzysta z różnych form dokształcania… Przypadek? Na pewno dokładamy do tego swoją cegiełkę. Wyniki kampanii przewyższyły zakładane wartości, a co najważniejsze, realnie zachęciły osoby w wieku 45-55 lat do zmiany swojego trybu życia, odkrycia nowych perspektyw i aktywności.

Słyszymy się
Analiza i badania – klucz do dotarcia. Przedstawiciele pokolenia X, a także tzw. silversów zaliczają się do wiernych słuchaczy radia. Warto zwrócić uwagę, że wychowani w analogowym świecie potrafią być zaskakująco nowocześni i otwarci. Przygotowaliśmy dla nich aktorskie, trzydziestosekundowe spoty radiowe, które wyemitowano aż w 26 rozgłośniach. Dodatkowo w produkcjach usłyszeć można było Marszałka Województwa Małopolskiego.

26 rozgłośni radiowych
14 dni
5 razy dziennie

 

 

Widzimy się
Wyszliśmy, a właściwie wyjechaliśmy, z kampanią w miasto. Nasze OOH przykuwało wzrok mieszkańców Nowego Sącza, Tarnowa i Krakowa. Wielkopowierzchniowa reklama objęła autobusy miejskie, a fiolet linii kreatywnej całkowicie pokrył tramwaje, wyróżniając je z miejskiego zgiełku. Wszystko, by przypomnieć, że nowych umiejętności uczyć można się niezależnie od wieku… a najlepiej w Małopolsce.

Do promocji wykorzystaliśmy również citylighty i wyświetlacze biletomatów. Ciekawostki związane z tematem kampanii umilały czas podróżnym, jednocześnie inspirując do działania i przejścia na stronę www akcji. Odpowiedni mediaplan i siatka pokrycia przestrzeni zapewniły szerokie i celne dotarcie do grup objętych promocją.

Docieramy!
Ideę lifelong learning w przełożeniu na codzienność odbiorców ukazaliśmy w spocie animowanym, który wyświetlany był między innymi na ekranach komunikacji miejskiej.

 

Temat szeroko opisaliśmy też w serii artykułów emitowanych w sieci, na portalach chętnie odwiedzanych przez grupę. Akcja zyskała wsparcie szerokiej kampanii reklamowej w social media o zasięgu 463 tysięcy. Do tego stargetowanych działań displayowych, opartą o statyczne formaty Google Ads, której celem było zachęcenie do wejścia na stronę www oraz przekierowanie użytkowników do odwiedzenia kolejnych podstron.

463K Zasięg kampanii Facebook
1185 Liczba wejść na wskazaną stronę z kampanii display 118,5% KPI
156 Liczba wejść na kolejną podstronę z kampanii display 131.6% KPI