
„Czegoś Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał” mówi polskie przysłowie. Ale czas na zmianę podejścia! Po raz kolejny, tym razem z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie, promowaliśmy ideę LIFELONG LEARNING, czyli uczenia się przez całe życie. Cel szczytny, grupa docelowa – marketingowo bardzo ciekawa! Wiemy, jak skutecznie trafić z przekazem do odbiorców w wieku 45-55 lat i zmieniać ich nastawienie na proaktywne.
Zaprojektowaliśmy kampanię na bazie wcześniejszych działań WUP w Krakowie, skupiając się na jej wyróżnieniu w sferze linii kreatywnej. „Każdy dzień to okazja do uczenia się”. Prosta a często pomijana prawda stała się podstawą komunikacji, a paleta intensywnych fioletów silnym wyróżnikiem z mediowego chaosu. Przeszliśmy do precyzyjnego zaplanowania emisji dostosowanej do przyzwyczajeń mieszkańców Małopolski. Mediaplan zakładał synergię kanałów: dotarcie w bezpośrednich punktach styku w miejskiej przestrzeni, w internecie oraz radiu.


Jak głosiliśmy w kampanii: w Małopolsce aż 2 razy więcej dorosłych względem średniej krajowej korzysta z różnych form dokształcania… Przypadek? Na pewno dokładamy do tego swoją cegiełkę. Wyniki kampanii przewyższyły zakładane wartości, a co najważniejsze, realnie zachęciły osoby w wieku 45-55 lat do zmiany swojego trybu życia, odkrycia nowych perspektyw i aktywności.

Słyszymy się
Analiza i badania – klucz do dotarcia. Przedstawiciele pokolenia X, a także tzw. silversów zaliczają się do wiernych słuchaczy radia. Warto zwrócić uwagę, że wychowani w analogowym świecie potrafią być zaskakująco nowocześni i otwarci. Przygotowaliśmy dla nich aktorskie, trzydziestosekundowe spoty radiowe, które wyemitowano aż w 26 rozgłośniach. Dodatkowo w produkcjach usłyszeć można było Marszałka Województwa Małopolskiego.

Widzimy się
Wyszliśmy, a właściwie wyjechaliśmy, z kampanią w miasto. Nasze OOH przykuwało wzrok mieszkańców Nowego Sącza, Tarnowa i Krakowa. Wielkopowierzchniowa reklama objęła autobusy miejskie, a fiolet linii kreatywnej całkowicie pokrył tramwaje, wyróżniając je z miejskiego zgiełku. Wszystko, by przypomnieć, że nowych umiejętności uczyć można się niezależnie od wieku… a najlepiej w Małopolsce.
Do promocji wykorzystaliśmy również citylighty i wyświetlacze biletomatów. Ciekawostki związane z tematem kampanii umilały czas podróżnym, jednocześnie inspirując do działania i przejścia na stronę www akcji. Odpowiedni mediaplan i siatka pokrycia przestrzeni zapewniły szerokie i celne dotarcie do grup objętych promocją.

Docieramy!
Ideę lifelong learning w przełożeniu na codzienność odbiorców ukazaliśmy w spocie animowanym, który wyświetlany był między innymi na ekranach komunikacji miejskiej.

Temat szeroko opisaliśmy też w serii artykułów emitowanych w sieci, na portalach chętnie odwiedzanych przez grupę. Akcja zyskała wsparcie szerokiej kampanii reklamowej w social media o zasięgu 463 tysięcy. Do tego stargetowanych działań displayowych, opartą o statyczne formaty Google Ads, której celem było zachęcenie do wejścia na stronę www oraz przekierowanie użytkowników do odwiedzenia kolejnych podstron.

