Przemysł? Górnictwo? Na najwyższym poziomie, wiadomo. Ale Śląskie to przede wszystkim idealne miejsce do życia. Zróżnicowane kulturowo, przyrodniczo piękne, zaawansowane technicznie i konkurencyjne rynkowo. Świetne miejsce do studiowania, pracy, uprawiania sportu. Na weekendową wyprawę lub też na nowy dom, na zawsze.
Miejsce, gdzie każdy odnajdzie coś dla siebie. Niezależnie od indywidualnych potrzeb, celów, preferencji. Tak właśnie promowaliśmy województwo w dynamicznej kampanii „ŚLĄSKIE. ZŁAPIESZ SWÓJ RYTM”, odkrywając jego nieoczywiste oblicza.
Marketing miejsca musi być odpowiednio skomponowany – szukamy lokalnych wyróżników, które podbijamy zaskakującą kreacją. Szukamy realnych potrzeb odbiorców i serwujemy im merytoryczną odpowiedź w angażującej formie. Szukamy trendów i zaufanych liderów opinii… Znajdujemy rytm, w którym na dobranych kanałach komunikacji toczy się kampania.
Frontmani kampanii
Legenda rapu i gwiazda social media, czyli Sebastian Salbert (Rahim) oraz Dawid Koczur (Synek ze Śląska). Taki dobór ambasadorów podkreślił wielowymiarowość Śląskiego, pozwolił pokazać je z różnej perspektywy, docierając do zupełnie odmiennych grup. A przede wszystkim stanowił wysokie C naszych działań! Rahim i Synek zaangażowali się osobiście, tworząc szczery i obszerny content w mediach społecznościowych, występując w spotach filmowych, kampanii Internetowej i podcastach.
Śląski Label
Staliśmy się prawdziwą wytwórnią: kampania wybrzmiała w pięciu podcastach, odsłaniając kolejne oblicza regionu. Gośćmi cyklu byli m.in. Marszałek i Przewodniczący Sejmiku WŚ, Rektor Uniwersytetu Śląskiego czy Dyrektor Teatru Śląskiego, influencerzy, twórczyni streetartowa czy dziennikarz naukowy.
Do tego stworzyliśmy wyróżniające się spoty filmowe i radiowe. Agregatem treści w kampanii, a także solidnym przewodnikiem po regionie stała się strona www.
Nasze reklamy radiowe emitowane były w popularnych stacjach, a filmy promocyjne pokazywane w kinach – zgodnie z przyjętą strategią dotarcia działania wykraczały również szeroko poza województwo śląskie (opolskie, łódzkie, świętokrzyskie, dolnośląskie, małopolskie).
Ogromna widownia
Kampania zagościła na nośnikach OOH sześciu województw: od megaboardów, przez citylighty, po komunikację miejską. Ale poszliśmy o krok dalej, zahaczając o nietypowy ambient. Postawilśmy na edutainment, czyli edukację przez zabawę, organizując grę miejską. Szereg tajemnic ściągał poszukiwaczy wyposażonych w smartfony, którzy przemieszczali się po regionie, odsłaniając wielką mozaikę.
Kolejne atrakcje na żywo zorganizowaliśmy w ramach trade show marketingu, tworząc szalenie popularne, muzyczne stoisko w trakcie siódmego Śląskiego Festiwalu Nauki KATOWICE. DJ’ska aktywacja dla odwiedzających i elektroniczne rytmy przyciągały tłumy, zaznajamiając je z kampanią
Złap Śląski Rytm!
Nietypowe pomysły, rzetelny content, powiew świeżości w kreacji. Świetni influencerzy, wybitni goście i wysoka jakość produkcji. Do tego wyjście do odbiorców w realu oraz znajomość sztuki marketingu miejsca – to zaowocowało przebojową, wyróżniającą się kampanią regionu pełnego możliwości, która dobrze brzmi do dziś!