

Największy w Europie program ochrony powietrza „Śląskie. Przywracamy błękit” zasługuje na największą kampanię. A tak złożone, ważne dla mieszkańców, kreatywne i niestandardowe działania musiały trafić pod skrzydła APLAN MEDIA!
Powiew świeżości
Spotkania z gigantyczną papugą, gra wideo, aktorski serial… To zaledwie ułamek działań, jakie przez dwa lata prowadziliśmy każdego dnia. Kampanię zaprojektowaliśmy od zera, nadając jej przyjazny, ludzki charakter, wyróżniającą się estetykę i… Lufcika. „Bierzemy powietrze pod swoje skrzydła” stało się claimem i nazwą kampanii, a papuga jednym z głównych bohaterów. Obok rodziny Śląskich, których perypetie obrazowały merytoryczne treści skupione na promowaniu ekologicznych postaw i praktycznych porad dla mieszkańców regionu.
To właśnie silnie fabularne tło i kreatywne zabiegi pozwalały na przykucie uwagi i zjednanie sobie odbiorców, ale u fundamentów działań leżała merytoryka. Zespół ekspertów branżowych i naukowców, profesjonalne opracowania oraz analizy, ścisła współpraca z siecią ekodoradców – zadbaliśmy, by mówić z sensem, a przede wszystkim realnie wesprzeć mieszkańców w transformacji energetycznej i zmianie stylu życia na zdrowszy.


Wysokie loty
Na kampanię składało się kilkadziesiąt działań z pełnej palety marketingowych możliwości – digital, ATL, BTL, OOH, SoMe, event i influecner marketing, PoS itd. Wszystko projektowane i realizowane pod jednym dachem, by zapewnić spójność i wysoką jakość.
To, co najciekawsze to oczywiście kreacja – nasza koncepcja powołała do życia rodzinę wyłonioną w trakcie castingów, która przewijała się w serialu, radiu, animacjach, grze czy m.in. na materiałach drukowanych. Śląscy byli wszędzie! Wyprodukowaliśmy też wielki balon w kształcie papugi, ale na wyżyny wzbiliśmy się… zatrudniając na plan prawdziwą papugę wraz z opiekunem. Lufcik to profesjonalista. Piórko z głowy mu nie spadło, bawił się przednio.
Obrośliśmy w piórka
W wideocastach wystąpiło aż 25 gości, m.in. aktywiści, artyści, aktorzy, dyrektorzy śląskich instytucji nauki i kultury, naukowcy, przedstawiciele władz i służb czy znany z telewizji kucharz! Skróty rozmów posłużyły do 150 emisji audycji radiowych.
Kampanię wspierali także odpowiednio dobrani twórcy internetowi, w tym: Topowa Dycha, Świat Matyldy, Synek ze Śląska, Nieperfekcyjna Mama, Do roboty, Balkon na Miodowej. Stworzyli 48 autorskich, śląskich w klimacie treści, angażując fanów i nadając kampanii wiatru w skrzydła.
W mediach społecznościowych wyemitowaliśmy kilkaset postów, eksponowaliśmy kampanię także na 97 portalach, a działania online dotarły do 1 351 235 użytkowników (149 % KPI!).

Kampania „Bierzemy powietrze pod swoje skrzydła” to wysokojakościowa produkcja różnorodnych formatów, opartych o storytelling czy angażowanie ekspertów i interesujących gości. Możemy pochwalić się stworzeniem m.in.:
Odlotowe spotkania
Ta kampania miała jedno główne założenie – realne oddziaływanie na mieszkańców regionu. Edukacja proekologiczna nie jest prosta, zmiany nie przychodzą łatwo, ale wiemy, jak to się robi. Kampania obok obecności w internecie i wielu produkcji dała o sobie znać w realu.
Eventy pokazały siłę kampanii! Zorganizowaliśmy dwie konferencje, seanse kina plenerowego oraz 6 pikników/happeningów, w tym popularny Błękitny ekoFest. Umiliło je ponad 349 100 ekologicznych gadżetów i materiałów promocyjnych, a ponadto zasadziliśmy 1000 drzew!
Postawiliśmy na wielkokalibrowy OOH, DOOH oraz eventy marketing. Zaangażowaliśmy ponad 160 nośników i 3 tramwaje, które przybrały barwy rodziny Śląskich. Papuga zerkała na odbiorców m.in. z dworców, przystanków czy galerii handlowych 29 miejscowości.



Kampania objęła swymi skrzydłami 10 milionów kontaktów mieszkańców z reklamą (szacunkowe OTS dla działań).
Duma.
To właśnie czujemy po zakończeniu kampanii. Rozłożyliśmy skrzydła! Nie dość, że pracowaliśmy przy ogromnym, skomplikowanym dziele, to jeszcze mieliśmy przy tym masę pozytywnych doświadczeń. Budują nas rewelacyjne wyniki kampanii, mnogość nietypowych i kreatywnych formatów, jakie stworzyliśmy, a przede wszystkim realny wpływ na polepszenie sytuacji mieszkańców całego województwa. Największy program ochrony powietrza w Europie nie mógł lepiej trafić!




