Fundusze Europejskie dla Łódzkiego
kampania crossmediowa
Trwająca 32 miesiące, kolejna już odsłona kompleksowej kampanii crossmediowej dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego zakończyła się ponownie wielkim sukcesem. Działania ukierunkowaliśmy na ukazanie konkretnych korzyści osiągniętych dzięki Funduszom Europejskim poprzez realne przykłady firm, instytucji i osób, z którymi nasi odbiorcy mogli się identyfikować. Dzięki spójnej komunikacji wizualnej, bliskości z odbiorcami i merytorycznym informacjom marka Zmieniamy Łódzkie, a później Fundusze Europejskie dla Łódzkiego, stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych wśród wszystkich województw prowadzących kampanie promocyjne FE. Wiele aspektów kampanii na poziomie ministerialnym było uznawanych za wzorcowe podejście do komunikacji w obszarze Funduszy! Kampania przyniosła zamierzony efekt naborowy oraz promocyjny.
Wartość wizerunkowa marki (AVE) wyniosła w sumie ponad 311 milionów złotych!
Storytelling na medal
Uwielbiamy storytelling, co potwierdza realizacja ośmiu spotów filmowych. Dzięki historiom naszych bohaterów mieszkańcy województwa łódzkiego mogą spojrzeć na tematykę kampanii poprzez osobistą perspektywę, zdobywać i utrwalać wiedzę poprzez emocje. Nasza praca została doceniona przez branżę filmową. Zdobyliśmy dwie nagrody dla spotów filmowych na festiwalu EnergaCAMERIMAGE w konkursie „Fundusze Europejskie w kadrze”.
Nagrodę główną otrzymał spot promujący zapobieganie, zwalczanie i przeciwdziałanie skutkom epidemii COVID-19, natomiast nagrodę za najlepszy spot reklamowy zdobył spot „Powrót rodziców na rynek pracy”. To dla nas zaszczyt i dowód na wysoką jakość naszych produkcji filmowych.
Oprócz spotów wyprodukowaliśmy także 36 odcinków programu „W przerwie” dla platformy YouTube, 55 historii sukcesu oraz 34 audycje telewizyjne „Gdzie w Łódzkiem”.
Promujemy FE w każdym obszarze przestrzeni mediowej od digitalu i codziennej komunikacji w SoMe, przez telewizję, radio, outdoor, aż po eventy.
Potęga SoMe
Realizując cele kampanii, skupiliśmy się m.in. na wykorzystaniu mediów społecznościowych, które umożliwiają natychmiastową interakcję z odbiorcami. Regularnie publikowaliśmy i dostosowywaliśmy treści na platformach takich jak Facebook, Instagram, YouTube, X oraz LinkedIn. Dzięki temu udało nam się dotrzeć do różnorodnych grup docelowych, autentycznie zainteresowanych i zaangażowanych w tworzony content. Dodatkowo współpracowaliśmy kolejny raz z popularnymi influencerami (Manufaktura Splotów, Fashionable oraz Siostry ADiHD), co zbliżyło markę z odbiorcami i zwiększyło możliwości dotarcia do nowych grup docelowych.
A może event?
Bliskość z mieszkańcami to nie pusty slogan. Stawiamy na pogłębienie więzi i spotkania „w realu”. W trakcie kampanii zorganizowaliśmy kilkadziesiąt wydarzeń na terenie całego województwa: 13 pikników rodzinnych oraz 36 seansów kina letniego. Dodatkowo, jako działanie wspierające Dni Otwarte Funduszy Europejskich, zapewniliśmy efektowne prezentacje mappingu 3D, które zachwycały tysiące osób. Nasza aktywność w sezonie eventowym zdecydowanie pokazała, że potrafimy kreować niezapomniane wrażenia i zapewniać zaskakujące atrakcje dla całego przekroju grup docelowych, jednocześnie docierając z przekazem kampanii.
To teraz liczby
Nie owijając w bawełnę, wykonaliśmy kawał dobrej roboty! Świadczą o tym statystyki:
- Uzyskaliśmy 16 mln zasięgu na Facebooku pozyskując przy tym ponad 36 tys. nowych fanów.
- Instagram to ponad 3 mln zasięgu i 8 tys. nowych obserwujących.
- Platforma X to ponad 1,5 mln wyświetleń wpisów.
- 570 obserwujących na platformie LinkedIn.
- Ponad 6 mln zasięgu reklam sponsorowanych u Influencerów.
- 221% więcej od założonego celu unikalnych użytkowników na stronie internetowej (ponad 321 tysięcy UU).
- Ponad 89 tys. odsłon tekstów na blogu.
- Ponad 17,6 mln wyświetleń banerów w sieci content marketingowej
- 828 artykułów na portalach wertykalnych
- 561 artykułów w prasie
- 117 audycji radiowych
- 9 spotów radiowych
- 5 briefingów prasowych
- dwudniowy Press Tour dla mediów
- Zrealizowaliśmy reklamę na 100 paczkomatach InPost
- Zrealizowaliśmy 12 eksperckich webinarów
- Wyprodukowaliśmy 96 podkastów
- Aż 2,3 mln widzów obejrzało nasze spoty w kinach
- Zleciliśmy 4 mln emisji spotów w pociągach, autobusach i tramwajach.
Dużo? I to bardzo! Fundusze Europejskie w Łódzkiem od lat promowane są na najwyższym poziomie. Cieszymy się, że jeden z naszych flagowych projektów na stałe zagościł w krajobrazie województwa i sercach jego mieszkańców.